ربات‌های پله‌رو برای نسل دوم آماده می‌شوند

انتقال اجسام سنگین بویژه در آپارتمان‌هایی که هر روزه طبقات بیشتری را در خود جای می دهند، چالش های خود را دارد. بخصوص آنکه نه صرفا حمل و نقل آن، بلکه ضربات ناشی از برخورد با دیوار، پله ها و یا نرده ها نیز وجود دارد. آسانسورهای باربر نیز همچنان محبوبیتی ندارند چرا که ابعاد زیادی از ساخت را به خود اختصاص می دهند. پس همچنان از نظر ما، پله‌ها، مسیری قابل اتکاتر هستند و البته سخترین مسیر.

نسل اول ربات‌های ما توانستند ماموریت‌های بسیاری را با موفقیت در روند تحویل درب منزل (Home Delivery) طی کنند اما به اکنون مهندسان ما به این نتیجه رسیده‌اند که اصلاح ساختاری و ایجاد برخی ویژگی‌ها می‌تواند به سرعت و دقت سیستم کمک بیشتری کند.

نسل اول قادر بوده است تا وزنی در حدود 500 کیلوگرم را با سرعتی بیش از 1 کیلومتر در ساعت حمل کند که البته بسته به شیب سطح متفاوت خواهد بود. این نسل در حال حاضر نیاز به 2 اپراتور دارد و برای پله‌هایی که دارای پاگردهای کوچکتر از حد استاندار است، قابل استفاده نیست. بنابراین مهندسان لجستیک تصمیم دارند تا امکان چرخش بستر حمل، استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص زوایای خارج از توان محاسبه انسانی در حین حمل و ایجاد نقطه ثقل اتوماتیک را به آن اضافه کنند. همچنین ایجاد منبع انرژی بیشتر نیز همچنان چالش مهمی محسوب می‌شود.

ما در نظر داریم تا علاوه بر تغییر ساختار منبع انرژی، امکان شارژ فوق سریع را نیز به آن اضافه کنیم و ایستگاه‌های شارژ را در ماشین‌های حمل، در نظر بگیریم.

اشتراک‌گذاری