هر نسل چه لوازم خانگی‌ای را می‌پسندد

اگر به دنبال خرید یا حتی تغییر دکوراسیون منزل خود هستید، مهم است که بدانید هر نسل از لوازم خانگی چه انتظاری دارد. چه چیزی بیشتر برای نسل فعلی جذاب خواهد بود؟ نسل‌ های قدیمی چه می‌ خواهند؟ دانستن این موارد به شما کمک می‌ کند تا تصمیمات هوشمندانه تری در مورد اینکه چه نوع محصولاتی برای خانه و سبک زندگی شما مناسب است، بگیرید.

نسل Z به دنبال محصولات هوشمندتر هستند

این نسل که بین سالهای 1990 تا 2000 متولد شده اند( دهه 70 و 80 در ایران) به آنها نسل اینترنت هم می‌گویند. نسل Z با گوشی‌های هوشمند بزرگ شده اند، بنابراین منطقی است که آن‌ها انتظار فناوری بیشتر را در آشپزخانه داشته باشند. مولتی پز، فرهای توکار و هوشمند از جمله جذاب ترین محصولات آشپزخانه این نسل هستند. به عنوان مثال فر توکار برقی اسنوا، به کاربران این امکان را می دهد که از سیب زمینی سرخ کرده تا ماهی را لطیف درست کنند. کانوکشن داخل فرهای اسنوا، پروانه‎‌ای است که در انتهای فر نصب شده و اصلی‌ترین کار آن یکنواخت کردن دمای درون فر هنگام پخت است.

علاوه بر این، نسل Z می‌خواهد بخش عمده‌ای از کار برای آنها انجام شود و وسایلی مانند اجاق گاز های هوشمند را بسیار جذاب می‌دانند. این اجاق گازها قابلیت اتصال به اپلیکیشن موبایل را ارائه می دهند و به کاربران این امکان را می دهند تا از راه دور فر را نظارت و کنترل کنند. این برنامه پیشنهاد می‌کند که چه زمانی زمان رسیدگی به غذا است، همچنین می‌توانید دستورالعمل‌های آشپزی خود را وارد و برای دفعه بعد آن را ذخیره کنید.

نسل X به ​​دنبال لوازم خانگی پیشرفته با کارایی سهل‌تر و ایمن‌تر است

این نسل که متولد 1960 تا ابتدای 1980 هستند( در ایران اواسط دهه 40 تا اوایل دهه 60) نسل تغییر نامیده می‌شوند. نسل X به دنبال لوازم خانگی پیشرفته با فناوری هوشمند است. آنها به احتمال زیاد دستگاهی می خرند که مصرف انرژی کمتری داشته باشد، و تمایل دارند اقلامی را با ضمانت خریداری کنند.

بیشتر افراد این نسل نسبت به همتایان جوان‌تر خود به امنیت مالی بهتری رسیده‌اند، به این معنی که آنها تمایل بیشتری به خرج کردن پول برای لوازم باکیفیت و لوکس دارند. مثلا یخچال ساید باید ساید مدل گالری اسنوا با طراحی زیبا و سه درب، علاوه بر فضای بیشتر برای نگهداری مواد غذایی، برای این نسل جذاب و لوکس است.

والدین جدید، لوازم آشپزخانه درجه یک می خواهند

اگر شما جزو کسانی هستیدکه به تازگی پدر و مادر شده‌اید، باید مطمئن شوید که وسایل آشپزخانه شما به خوبی کار می کنند. بهترین محصولات به شما کمک می کنند تا همه چیز آن از پختن غذا تا تمیز کردن به زمان کمتری نیاز داشته باشد. برای این نسل ماشین ظرفشویی جزو ضرورت‎هاست. همچنین برای این نسل نیز وسایل اشپزخانه توکار جذاب است و به ایمنی لوازم خانگی نیز اهمیت می‌دهند. مثلا اجاق گاز والنتینو اسنوا یک کلید ایمنی دارد که با فعال کردن آن صفحه لمسی اجاق گاز غیرفعال می‌شود تا دستگاه از دستکاری کودکان مصون باشد.

نسل هزاره به دنبال تعمیر و نگهداری کمتر

نسل Y که بین نسلX و Z  قرار دارند(اواخر دهه 60 تا ابتدای دهه 80 در ایران)، به دنبال راحتی بیشتر هستند. وسایلی مانند اجاق‌های شیشه‌ای که پس از استفاده به راحتی پاک می‌شوند، برای این دسته از خریداران مطلوب است.

آنها تمایل به محصولاتی دارند که زندگی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند،  همچنین محصولاتی با طراحی سازگار با محیط زیست می‌خواهند. در واقع، برخی از شرکت ها به دلیل این روند در بین مصرف کنندگان شروع به اضافه کردن ویژگی های “سبز” به بسیاری از لوازم خانگی خود کرده اند! همچنین این نسل به کارایی لوازم خانگی و جزئیات عملکردی توجه بیشتری دارند مثلا ماشین لباسشویی اسنوا با درام الماسه که سطح تماس لباس با مواد شوینده را افزایش می‌دهد و کیفیت شستشو را افزایش می‌دهد مورد توجه این نسل است.

بیبی بومرها لوازم خانگی مقاوم‌تر و بزرگتر را می‌پسندند

این نسل که نسل بعد از جنگ جهانی دوم را تشکیل می دهند( دهه 30 و 40 در ایران)، فضایی را می خواهند که بتوانند از آن برای سرگرمی دوستان و خانواده خود استفاده کنند، بنابراین وسایل جمع و جور و باکیفیت که عملکرد یک آشپزخانه کامل را ارائه می دهند، برایشان مزیت محسوب می شوند. به عنوان مثال، یخچال و فریزر  دوقلو اسنوا فضای ذخیره سازی انعطاف پذیری را برای غذا و نوشیدنی دارد.