آبکشی اسلامی ماشین لباسشویی‌های اسنوا، احترام به مصرف‌کنندگانی که به دنبال تمیزی بیشتر هستند

اسنوا در سال 1390، برنامه جدیدی را به ماشین لباسشویی‌های خودش اضافه کرده است که پاسخی به انتظارات بخشی از مخاطبانش ا‌ست. این برنامه که پیشتر با نامی متفاوت و البته عملکردی تقریبا مشابه در ماشین لباسشویی‌های هیتاچی و میتسوبیشی، معرفی شده بود در ماشین لباسشویی‌های اسنوا با نام «شستشوی اسلامی» اضافه شده است.

نحوه عملکرد «برنامه شستشوی اسلامی» به این صورت است که پس از آخرین چرخه شستشو، آب ورودی و خروجی به طور همزمان برای مدتی کوتاه باز می‌مانند تا به اصطلاح «آب کر» بتواند از لباس ها عبور کند و پس از آن چرخه، پایان می‌یابد. انطباق این برنامه با دستورالعمل‌های مذهبی توسط برخی مراجع نیز بررسی و تایید شده‌است.

در حال حاضر ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک نیز مراحل شستشو و تخلیه را انجام می‌دهند اما از منظر برخی از مخاطبان با قواعد اسلامی، این شکل برای طهارت، دقیق نیست چرا که آب و یا مواد در محفظه باقی مانده‌است و آبی جاری نمی‌ماند. البته بین علما در این حیطه اختلافاتی وجود دارد و اسنوا نیز به دنبال رعایت نکات آن به صورت دقیق‌تر برای کسانی است که به دنبال قواعدی کامل می‌گردند.

ماشین لباسشویی اسنوا متعلق به سری آبکشی شرعی (Islamic Rinse) با داشتن ویژگی منحصربه‌فردِ شستشو براساس موازین اسلامی، نگرانی خانواده‌های ایرانی را از بابت مسائل طهارت لباس‌ها آسوده کرده است.

ماشین لباسشویی آبکشی شرعی اسنوا با گنجایش ۷ کیلوگرم، با شستشوی لباس‌ها بر اساس حکم آب جاری و انجام آبکشی با سرعت ۱۴۰۰ دور باعث شستشوی کاملاً اسلامی لباس‌ها می‌شود.

در کنار این ویژگی خاص، داشتن مخزن استیل، ۱۲ برنامه شستشو، قابلیت ضد چروک و قابلیت ضدعفونی کردن لباس‌ها تمام آنچه را که از یک لباسشویی همه چیز تمام انتظار دارید، در خود دارد.

آبکشی اسلامی ماشین لباسشویی اسنوا چگونه انجام می‌شود؟

بعد از روشن کردن لباسشویی و برقراری جریان آب، آب‌گیری درام (دیگ شستشو) و تخلیه به‌طور همزمان انجام می‌شود. به این ترتیب حکم آب جاری اعمال می‌شود و طبق فتاوی مراجع دین  بعد از ازاله‌ی نجاست، با فرو رفتن لباس نجس در آب (جاری یا کر) و تماس آب با تمامی قسمت‌های لباس، طهارت به‌طور کامل انجام خواهد شد.

بنابراین در این مرحله لباس از نظر شرعی کاملا از نجاست پاک می‌شود و در ادامه با انجام مراحل مختلف شستشو بر اساس برنامه‌ی تنظیم‌شده، لباس‌ها شسته و ضدعفونی می‌شوند.

ماشین لباسشویی‌های دارای این برنامه در ایران، کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس و عراق، عرضه می‌شود.

اشتراک‌گذاری